Dobre SEO to podstawa

Dobre SEO to podstawa

  • Październik 8

Tworzenie treści przyjaznych SEO to temat, którego nie sposób dziś ignorować, tym bardziej, jeśli jest się właścicielem strony internetowej poważnie podchodzącym do kwestii promocji w wynikach wyszukiwania Google. Dlaczego? Otóż odpowiednio przygotowane teksty to jeden z najprostszych i najtańszych sposobów na wyższą pozycję naszej witryny w internecie. Lepsza widoczność to z kolei większy ruch na stronie. Nie trzeba dodawać, że zwykle ma to przełożenie na zyski. Czy można wyobrazić sobie coś korzystniejszego dla firmy niż strona internetowa, która zarabia? Tylko, jak to osiągnąć? Podpowiadamy, w jaki sposób tworzyć treści, które będą pozytywnie oddziaływać nie tylko na ludzi, ale również na roboty indeksujące.

Słowa kluczowe – co za dużo, to nie zdrowo

Mówiąc o SEO większości z nas jako pierwsze przychodzą na myśl słowa kluczowe. Słusznie. Ich trafny dobór to w dużej mierze czynnik odpowiadający za sukces działań pozycjonujących. Trzeba jednak pamiętać, że dobry artykuł SEO nie powinien zawierać zbyt wiele fraz kluczowych. Nie tylko dlatego, że czytelnik łatwo zorientuje się, że tekst został napisany tylko w celu zwiększenia ruchu na stronie, ale również ze względu na to, że działające w wyszukiwarce roboty taki artykuł mogą uznać za spam i zaprzestaną jego indeksowania. Fraza kluczowa użyta 2-3 razy (w tym w tytule i nagłówku) w zupełności wystarczy, aby publikowana treść spełniła swoje zadanie.

Unikatowość przede wszystkim

Jednym z najczęstszych błędów związanych z optymalizacją strony pod kątem SEO jest powielanie treści. Tymczasem algorytmy Google świetnie radzą sobie z wykrywaniem tzw. „duplicate content”. Co więcej, potrafią wskazać miejsce w internecie, gdzie dany tekst został opublikowany jako pierwszy. Obniżenie widoczności strony w Google to nie jedyny skutek kopiowania treści. Najdotkliwszą karą za tego rodzaju praktyki jest ban polegający na całkowitym usunięciu strony z indeksu wyszukiwarki. Dlatego namierzenie i naprawienie błędów związanych z duplikowaniem treści to absolutny must have w walce o pierwsze miejsca w Google.

Wartościowy content się opłaca

Unikatowość to nie wszystko. Kto chciałby odwiedzać stronę, na której treść, choć oryginalna, będzie słabej jakości, nieprzemyślana czy pisana niedbale? Dostarczając wartościowy content, który w dodatku będzie rozwiązywał konkretne problemy, sprawimy, że odbiorcy pozostaną u nas na dłużej. Jeśli z kolei zostaniemy docenieni przez ludzi, algorytmy wyszukiwarek pójdą w ich ślady.

Wygląd ma znaczenie

Jeśli mamy już merytoryczny, unikalny tekst SEO, czas zadbać o jego stronę techniczną. Brak formatowania nie tylko wpływa na jakość czytania, ale również nie pozostaje bez znaczenia dla robotów indeksujących. Dlatego tytuł, podział na akapity i wprowadzenie nagłówków to absolutna podstawa. Warto również zadbać o krótkie wprowadzenie do artykułu, które pojawi się w wynikach wyszukiwania pod linkiem do strony. Z kolei pogrubienie ważniejszych słów i wyróżnienie kluczowych sentencji sprawią, że poszukiwane informacje będą bardziej widoczne zarówno dla czytelnika jak i wyszukiwarki.

Przygotowanie treści, które będą niosły ze sobą nie tylko wartość merytoryczną, ale również będą odpowiednio przygotowane pod kątem technicznym, to podstawa działań SEO. Dla osób tworzących content do internetu stanowi to niewątpliwie prawdziwe wyzwanie. Wysiłek się jednak opłaca. Wprowadzenie w życie dobrych praktyk sprawi, że na wyniki w postaci zwiększonego ruchu na naszej stronie, nie będzie trzeba długo czekać.