Jak stworzyć profil na Instagramie, który będzie miał tysiące followersów?

Jak stworzyć profil na Instagramie, który będzie miał tysiące followersów?

  • Styczeń 2

Ponad miliard aktywnych użytkowników na całym świecie, miliony zdjęć i „serduszek” publikowanych każdego dnia. Instagram, bo o nim mowa, już dawno przestał być domeną celebrytów, modelek i sportowców. W platformie tej drzemie ogromny potencjał marketingowy, który warto wykorzystać do promocji marki i zdobywania nowych odbiorców. Popularność na Instagramie mierzona jest ilością followersów. Jak skutecznie zdobyć pierwszych fanów i co zrobić, aby ich liczba szybko urosła pociągając za sobą napływ nowych klientów?

Od czego zacząć?

Jeśli zależy nam na promocji naszego biznesu, niezbędnym elementem jest posiadanie firmowego profilu. Takie konto, w przeciwieństwie do prywatnego, daje nie tylko możliwość umieszczenia danych kontaktowych, ale również tworzenie postów sponsorowanych oraz dostęp do statystyk na temat obserwujących czy popularności publikowanych materiałów. Niezależnie od tego, czy chcemy utworzyć firmowy profil od zera czy też konto osobiste przekształcić w biznesowe, konieczne jest posiadanie fanpage’a na Facebooku (co istotne, musimy być administratorami tej strony). Następnie pozostaje uzupełnienie e-maila, numeru telefonu, lokalizacji, zdjęcia profilowego oraz dodanie przemyślanego opisu naszej działalności. Te z pozoru błahe czynności, w praktyce decydują tym, czy pozwolimy się odnaleźć użytkownikom Instagrama.

Jak zdobyć pierwszych followersów?

Mamy już konto. Pora przejść do tego, co rodzi najwięcej znaków zapytania, czyli budowania popularności i zaangażowania. Od czego najlepiej zacząć? Od rozreklamowania naszego instagramowego profilu w innych miejscach w sieci. Przekierowując ruch z Facebooka, Twittera, firmowej strony czy bloga zdobędziemy pierwszych obserwujących. Niezawodnym sposobem na wzbudzenie zainteresowanie marką są również konkursy. Przemyślana akcja promocyjna może sprawić, że liczba followersów poszybuje w górę i to w krótkim czasie. Tym bardziej, jeśli nagroda będzie atrakcyjna. Ogromną zaletą Instagrama jest to, że w przeciwieństwie do innych mediów społecznościowych, organizacja konkursu nie jest niczym ograniczona. Jedyną barierą jest nasza wyobraźnia! Jakie inne taktyki warto zastosować, aby przyciągnąć kolejnych instagramowiczów? Jedna z nich to Follow4Follow, czyli obserwowanie osób z grupy docelowej licząc na odwzajemnienie obserwacji. Innym wariantem jest Like4Follow – wzbudzenie zainteresowania firmowym profilem poprzez „lajkowanie” zdjęć naszych potencjalnych odbiorców. Warto również nawiązywać znajomości z innymi markami z naszej branży, które trafiają do tego samego klienta, ale nie są naszą bezpośrednią konkurencją.

Długofalowa strategia

Mogłoby się wydawać, że pierwsi followersi automatycznie przyciągną kolejnych. Niestety, bez dobrego planu na funkcjonowanie firmowego Instagrama, trudno liczyć na zbudowanie zaangażowanej społeczności. Na co zwrócić uwagę, aby profil przyniósł jak największe korzyści naszej marce?

  • Regularne publikacje
    Aby firmowy profil mógł być przez klienta zapamiętany, musi być stale aktywny i w ten sposób przypominać o istnieniu marki. Rozwiązanie? Częste posty. Przynajmniej 5 razy w tygodniu.
  • Content wysokiej jakości
    Instagram opiera się przede wszystkim na komunikacji wizualnej. Dlatego atrakcyjne, estetyczne i zróżnicowane zdjęcia to podstawa sukcesu na tej platformie. Oprócz fotografii, nowych obserwujących przyciągną także wideo i direct message.
  • Interakcje
    Bez wchodzenia w dialog z innymi użytkownikami media społecznościowe nie miałyby racji bytu. Instagram nie jest tu wyjątkiem. Odpowiadanie na komentarze, „lajkowanie”, tagowanie miejsc i produktów to działania, które skutecznie zwiększą zaangażowanie naszych odbiorców.
  • Hashtagi
    Im więcej hashtagów, tym większy zasięg postów. Dzięki nim jesteśmy w stanie dotrzeć do szerszej grupy odbiorców i pokazać to, co jesteśmy w stanie im zaoferować.

Tysiące followersów to marzenie każdej firmy. Nie bez powodu. Instagram to platforma, która pozwala ujawnić mniej oficjalną twarz marki, pokazać swoją indywidualność a tym samym wyróżnić się na tle konkurencji. Choć budowanie zaangażowanej społeczności wymaga przemyślanej, długofalowej taktyki, wysiłek ten prędzej czy później znajdzie odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży. W końcu nie bez powodu mówi się, że obraz mówi więcej niż tysiąc słów!