LinkedIn jako sposób pozyskiwania leadów sprzedażowych

LinkedIn jako sposób pozyskiwania leadów sprzedażowych

  • Maj 2

LinkedIn jako sposób pozyskiwania leadów sprzedażowych

Pozyskanie listy potencjalnych klientów, w dodatku w rozsądnej cenie, to wyzwanie, przed którym stoi każda osoba zajmująca się sprzedażą produktów i usług w internecie. Mimo niezliczonej ilości dostępnych narzędzi, marketerzy są zgodni: to media społecznościowe odgrywają dziś kluczową rolę w pozyskiwaniu leadów sprzedażowych. Wśród nich na czoło wysuwa się LinkedIn. Dlaczego? Platforma ta jest największą na świecie bazą kontaktów do właścicieli oraz pracowników firm. Konto ma tu niemal każda licząca się w biznesie osoba. Oprócz możliwości nawiązania z nią kontaktu, mamy  dostęp do takich informacji, jak jej miejsce pracy czy stanowisko. Czy można wyobrazić sobie lepsze źródło potencjalnych odbiorców naszych usług? Aby jednak LI pozwalał skutecznie generował leady, trzeba wiedzieć, jak z niego korzystać. 

Siła content marketingu
Wszyscy mamy dość zasypywania skrzynek mailowych wiadomościami o charakterze mniej lub bardziej marketingowym. Nie lubimy, kiedy ktoś próbuje sprzedać nam produkt, nie zważając na to, czy jesteśmy nim zainteresowani czy nie. Na szczęście LI oferuje dużo szerszy wachlarz możliwości pozwalających przyciągnąć potencjalnych klientów niż proste wysyłanie maili z prezentacją produktu czy propozycją spotkania. Wśród sprawdzonych metod docierania do pożądanej grupy docelowej są działania content marketingowe. Dzięki profesjonalnie prowadzonemu firmowemu profilowi, inicjowaniu dyskusji, tworzeniu własnych grup, regularnemu publikowaniu ciekawych komentarzy i artykułów możemy budować wizerunek eksperta w branży, kreujemy świadomość marki wśród odbiorców, zachęcając ich do nawiązania z nami kontaktu. Dlaczego to działa? Dzisiejszy klient docenia rzetelność i uczciwość. Znacznie szybciej zaufa nam widząc, że motywuje nas prawdziwa pasja, a nie tylko chęć sprzedania produktu czy usługi.

Liczą się relacje
Nawet najlepiej prowadzone działania content marketingowe nie przyniosą efektów bez publiczności w grupie docelowej. Dlatego pozyskiwanie leadów sprzedażowych ściśle wiąże się z nawiązywaniem nowych kontaktów. Docieranie do potencjalnych klientów na LI ułatwia wyszukiwarka. Podstawowe konto umożliwia selekcjonowanie użytkowników m.in. po słowach kluczowych, lokalizacji czy branży. Dodatkowe filtry, takie jak wielkość firmy czy lata doświadczenia, zawiera wersja Premium. Wśród możliwości, jakie oferuje płatne konto, znajduje się również opcja InMail, dzięki której możemy wysyłać maile do osób, których nie mamy w znajomych. Prawdziwym ukłonem w stronę sprzedawców jest jednak dopiero LinkedIn Sales Navigator, nieoceniony w zdobywaniu nowych kontaktów sprzedażowych. To za jego pomocą LI podpowiada nam nowe leady i umożliwia obserwowanie interesujących nas osób, aby móc skontaktować się z nimi w dogodnym dla nas momencie. To nic innego jak CRM w wersji mini!

Dobra reklama nie jest zła
Wśród narzędzi wspomagających generowanie leadów nie może zabraknąć tradycyjnej reklamy, która, przygotowana w przemyślany sposób, pozwala budować świadomość marki, relacje z użytkownikami oraz zbierać wysokiej jakości kontakty. Na LI mamy do wyboru wiele opcji płatnych kampanii. Zasięg publikowanych wpisów możemy zwiększać dzięki postom sponsorowanym. Decydując się na grafikę z tekstem mamy możliwość przekierowania użytkowników bezpośrednio na landing page lub stronę produktu. Bardziej zaawansowanym narzędziem jest kolei reklama dynamiczna, która umożliwia personalizację treści przekazu np. poprzez wykorzystanie danych z profilu użytkownika, takich jak imię, stanowisko czy zdjęcie. Niezależnie od formy kampanii, na którą się zdecydujemy, najważniejsze że dzięki możliwości precyzyjnego targetowania odbiorców, nasze komunikaty trafią bezpośrednio do pożądanej grupy osób.

Podobno najlepsza sprzedaż jest wtedy, kiedy się nie sprzedaje, a klient sam kupuje. LI dostarcza wielu narzędzi pozwalających skutecznie działać w myśl tej tezy. Pomimo tego, że generowanie leadów za pomocą tej platformy nie jest proste, wysiłek wart jest zachodu. Nie chyba bowiem drugiego takiego miejsca w sieci, które pozwalałoby na budowanie stabilniejszego wizerunku marki oraz rzeszy wiernych i świadomych klientów.