Profil firmowy na LinkedIn – jak zacząć?

Profil firmowy na LinkedIn – jak zacząć?

  • Lipiec 2

Profil firmowy na LinkedIn – jak zacząć?

543 milionów użytkowników, z czego 2,3 miliona w Polsce. Zasięg obejmujący 200 krajów. Dostępność w 24 językach. LinkedIn jest najlepszym dowodem na to, że życie zawodowe przeniosło się dziś do wirtualnego świata. Potęgi Facebooka dla profesjonalistów, jak niektórzy go nazywają, nie sposób dziś lekceważyć. Tym bardziej, jeśli zależy nam na kreowaniu pozytywnego wizerunku naszej firmy w internecie. Utworzenie company page w tym serwisie jest proste i szybkie, jednak samo wypełnienie wymaganych pól to zdecydowanie za mało, aby móc czerpać z niego biznesowe korzyści. Jak zatem działać na LI? W jaki sposób przygotować firmowy profil i co na nim publikować? Przedstawiamy kilka praktycznych wskazówek.

Liczy się pierwsze wrażenie
Pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz – tą zasadą warto się kierować przystępując do tworzenia firmowego profilu. Każdemu przedsiębiorcy chodzi przecież o to, aby strona wyróżniała się na tle konkurencji i przyciągała takich odbiorców, na jakich mu zależy. Co może w tym pomóc? Unikalny, rzeczowy opis tego, czym zajmuje się firma to podstawa. W końcu LI to miejsce stworzone dla profesjonalistów, którzy przede wszystkim szukają konkretnych informacji. Z pewnością nie może tu zabraknąć słów kluczowych ułatwiających wyszukiwanie, a także linku do strony www. W przypadku firm jako zdjęcie profilowe najlepiej sprawdzi się logo. Dzięki temu stanie się bardziej rozpoznawalne. Do dobrych praktyk należy również  zamieszczenie przekierowań do innych kanałów social media. Warto zadbać o to, aby ich treść była ze sobą spójna.

Dobry content to podstawa
Profesjonalne przygotowanie firmowego konta to dopiero początek wyzwań. Bez regularnych aktualizacji trudno oczekiwać, że profil spełni swoje biznesowe zadania. Co zatem publikować? Przede wszystkim należy uświadomić sobie, że LI nikt nie odwiedza dla „zabicia czasu” i nie ma tu miejsca na przypadkowe wpisy. Tablica to dobre miejsce na wyspecjalizowane treści oraz sprawdzone informacje. Polecana przez ekspertów w kontekście działań content marketingowych zasada 70/20/10, również tutaj może stanowić wartościową wskazówkę. Co to oznacza w praktyce? Otóż, nawet 70% aktualizacji powinna stanowić unikalna treść. Newsy z branżowego podwórka czy informacje na temat firmy, którymi chcemy się pochwalić – to tylko niektóre tematy, jakie warto podejmować, aby zainteresować grono obserwujących. Nawet najciekawsze udostępnienia powinny stanowić tu tylko jedną piątą postów. Z kolei na oferty pracy warto przeznaczyć nie więcej niż 10% publikowanej treści.

Wizerunek profesjonalisty
Obok publikacji postów na tablicy, ważną przestrzenią do aktywności są grupy tematyczne powiązane z naszą branżą. Do uczestnictwa w nich warto zaangażować naszych pracowników. Ciekawy wpis czy głos w dyskusji będą istotnym uzupełnieniem firmowego profilu: nie tylko ocieplą nasz wizerunek, ale mogą również zachęcić potencjalnych partnerów do bliższego przyjrzenia się naszym działaniom. W ten sposób można pokazać się z jak najlepszej strony. Godna uwagi jest również specjalna platforma LinkedIn Pulse, która stwarza możliwość publikacji dłuższych, specjalistycznych artykułów na wybrane tematy. Trudno wyobrazić sobie lepsze miejsce do wymiany wiedzy i doświadczeń a tym samym budowania wizerunku eksperta.

O czym zatem warto pamiętać rozpoczynając przygodę z LinkedIn? Oto krótkie podsumowanie:

  • stwórz zwięzły i konkretny opis firmy,
  • zwróć uwagę na stronę graficzną,
  • zadbaj o spójność firmowych profili we wszystkich social media,
  • publikuj profesjonalne posty,
  • daj się poznać jako ekspert.

Konto na LI to wizytówka firmy, która ma zachęcić osoby z zewnątrz do zainteresowania się jej działalnością również poza serwisem. Nowe kontakty biznesowe, możliwość budowania długofalowych relacji z potencjalnymi partnerami, pozyskiwanie nowych klientów i wartościowych pracowników to najważniejsze korzyści z profesjonalnie prowadzonego firmowego profilu. Dlaczego więc z tego nie skorzystać?